Nextjet konkurs

Ansök om att få pengarna tillbaka för flygbiljetter köpta med kreditkort.

Alla kunder som har köpt flygresor med Nextjet med något av våra kreditkort kan kontakta oss och ansöka om reklamation.

Enligt konsumentkreditlagen har kund rätt att reklamera flygresor som är betalda med kreditkort om flygbolaget går i konkurs.

För att göra en reklamation måste du först skriva ut och fylla i en reklamationsblankett. Den skickar du sedan in till oss tillsammans med bokningsbekräftelse där det tydligt framkommer bokningsnummer, avresedatum och att resan är betald med kreditkortet. Du måste även bifoga bevis på nekad ersättning från ditt försäkringsbolag, vilket du bör kontakta först. Reklamationsblanketten finner du här.

Skicka sedan din reklamation till:

EnterCard
Kortreklamationer, R1
105 34 Stockholm

Eller via e-post till:
kortreklamationer@entercard.se

Läs mer om hur en reklamation går till under Frågor och svar.