FRÅGOR OCH SVAR
-
Information om coronaviruset från Entercard
Med anledning av den rådande situationen, Coronavirus-krisen, har vi nedan samlat information som du som har ett Visa Business Card utgivet av Entercard kan dra nytta av.
På verksamt.se är myndigheternas gemensamma webbplats för företagsinformation och företagstjänster. Där finns samlad information till dig som företagare med anledning av coronaviruset.
-
Jag kan inte betala min faktura, hur går jag tillväga?
Om ni har betalningssvårigheter, kontakta då vår kundservice på telefonnummer 08-737 12 00 (Helgfria vardagar 9-18) så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa er.
E-mail adress: Business.card@entercard.com
-
Jag behöver komma i kontakt med kundservice, hur går jag tillväga?
Vår kundservice har öppet 9-18 helgfria vardagar. Du når oss på angivet telefonnummer nedan.
Telefonnummer: 08 – 737 12 00
E-mail adress: Business.card@entercard.com
Via Websaldo har du möjlighet att se dina korttransaktioner och fakturor.
-
Jag har köpt en resa med mitt Visa Business Card, vad gäller nu?
Avbokning och ombokning
Varje rese- och evenemangsarrangör har egna villkor för om- och avbokning. Många arrangörer har nu förlängt öppet köp eller erbjuder ombokning utöver sina standardvillkor. Det är viktigt att du själv tar reda på vad som gäller för din bokning, till exempel hur nära avresan du kan om- eller avboka och om det kostar något. Vänd dig till arrangören vid frågor om ombokning eller avbokning.
Frågor angående din kortförsäkring
Avbeställningsskyddet i kompletterande reseförsäkring omfattar enbart avbokning på grund av akut sjukdom, olycksfall eller dödsfall som drabbat den försäkrade eller nära anhörig. Annat hinder från att resa, som till exempel en avrådan från UD att företa resor till resmål som drabbats av coronaviruset eller inreseförbud, omfattas inte av försäkringen.
För fullständiga försäkringsvillkor, se produktsidan.
ERV är Entercards försäkringsleverantör. På ERV’s webbsidor kan du läsa mer om vad som gäller för kompletterande kortförsäkringar.
-
Har du fått en resa avbokad på grund av coronaviruset?
Du som fått din flygresa, paketresa, evenemang eller liknande inställd ska i första hand kontakta säljföretaget om du vill begära dina pengar tillbaka. För att Entercard ska ha möjlighet att bedöma om du har rätt till ersättning behöver du ha ett svar om nekad ersättning från säljföretaget. Spara även all kommunikation du har haft med säljföretaget. Tänk på att dessa säljföretag har hög belastning för tillfället och att det därmed kan ta längre tid än vanligt för dem att återkomma i ditt ärende.
-
Jag vill reklamera ett/flera köp, hur gör jag?
Vill du reklamera ett / flera köp, vänligen fyll i och skicka in en reklamationsblankett till Fraud.VBC@entercard.com.