Reklamation via Mina Sidor

De flesta kortköp är korrekta, men det kan finnas transaktioner på din faktura som inte är det. Antingen har du själv inte gjort köpet eller så kan det vara på grund av att ett fel har inträffat eller du inte får beställd vara.

Observera:

  • Känner du till transaktionen? Försök alltid att lösa problemet direkt med säljföretaget först, spara kvitton, orderbekräftelser samt korrespondens du haft med säljföretaget.
  • Har du inte gjort köpet? Spärra kortet omgående via spärrservice: 0771- 24 15 00
  • Handla snabbt – skicka in din reklamation så snart som möjligt. (Om du ej har fått den beställda varan så måste du avvakta 30 dagar efter transaktionsdatum innan reklamation kan göras)

För att reklamera ett köp:

  1.  Logga in på Mina Sidor
  2.  Välj den eller de transaktioner du vill reklamera
  3.  Välj anledningen till din reklamation
  4.  Bifoga relevanta dokument som behövs för utredningen som till exempel kvitto, orderbekräftelse, hyresavtal eller polisanmälan
  5.  Signera och bekräfta med BankID på datorn eller BankID på mobilen.

Logga in på Mina Sidor

Du måste ha BankID för att kunna logga in på Mina Sidor. Om du inte har BankID, får du det genom att kontakta din bank. Du kan läsa mer om BankID här.

Behandling av reklamation

Under behandlingen av din reklamation kommer vi att återbetala det belopp du reklamerar. Om det skulle framkomma ny fakta i ärendet så förbehåller EnterCard oss rätten att återdebitera.

Du får svar på ditt ärende via Mina Sidor.