Vi behöver uppdatera din identifiering

För att du ska känna dig säker som kund – och hos oss som företag, behöver vi uppdatera din identifiering. Har du någon av följande kort ber vi dig logga in på Mina Sidor med BankID för att identifiera dig.

Varför ber vi dig om detta?

Enligt Penningtvättslagen (2017:630) så är EnterCard Group AB skyldig att inneha kundinformation som är aktuell och uppdaterad. Den informationen uppdateras automatiskt när du identifierar dig hos oss med BankID. Har du inte redan loggat in med BankID eller Mobilt BankID på ditt korts netbank eller i appen behöver du göra det.

Så här enkelt identifierar du dig

Logga in på Mina sidor eller i din app. Genom att logga in med ditt BankID uppdateras automatiskt dina uppgifter hos oss.

Vill du hellre logga in i appen? Kom igång – snabbt och enkelt:

  1. Gå in i App Store eller Google Play.
  2. Sök på ditt korts namn och ladda ner appen.
  • Coop Mastercard
  • LO Mervärde Mastercard
  • MoreGolf
  • Re:member
  • PRO Mervärde
  1. Logga in med Mobilt BankID.

Har du inget BankID?

Om du inte har något BankID men vill ha hjälp med att skapa ett, kan du alltid kontakta din bank. Men för att göra det enkelt och smidigt för dig, har vi på sammanställt en guide som visar hur du själv kan skapa ett BankID hos någon av de större bankerna i Sverige.

Om du inte har möjlighet att skapa ett BankID kan du ladda ner en blankett där du tar en kopia på ditt ID och ber två vittnen signera. Du skickar blanketten till:

EnterCard Kreditservice Privat
20613842
110 00 Stockholm

Om du märker kuvertet med ”Frisvar” behöver du inte betala något porto.

Mer information om penningtvättslagen, vad vi ber om och varför vi ställer frågor, finner du i Frågor och svar.