Kortet som gör gott

Publisert april 9, 2015

Du drar ditt kort flera gånger om dagen. Tänk om du kunde dela med dig litegrann varje gång? I början av mars lanserade EnterCard re:member UNICEF-kortet, där alla inköp blir ett bidrag till behövande barn.

EnterCard skräddarsyr betalnings- och finansieringslösningar för den skandinaviska marknaden. Bland de egna produkterna finns kreditkortet re:member, som nu fått en unik UNICEF-upplaga där två kronor av varje köp går till att hjälpa världens barn.

– re:member UNICEF-kortet är ett av de bästa på marknaden. Vi hoppas kunna samla in flera miljoner kronor under de första fem åren, säger EnterCard Sveriges vd Carina Björkefors.

Kortet lanserades i början av mars. För varje kort som börjar användas skänker EnterCard 150 kronor extra till UNICEF.

– Vi är väldigt glada över att kunna utveckla vårt mångåriga samarbete med UNICEF och generera ännu mer pengar till de som behöver dem mest. För oss är det extra roligt att vi kan kombinera ett konsumenterbjudande med att ge tillbaka till samhället.

Engagemanget för barn och ungdomar är starkt även på lokal nivå. I samarbete med Fryshuset har medarbetare på EnterCards Stockholmskontor blivit mentorer åt ungdomar och deltagit i Fryshusets aktiviteter.

– Det är fantastiskt att se engagemanget bland våra medarbetare. Vi hade som mål att 30 procent skulle delta i Fryshuset-projektet, nu är vi uppe på 50 procent. Det skapar en stolthet som lyfter hela företaget.