Möt våra medarbetare

”Så länge du är nyfiken så finns det stora karriärmöjligheter inom Entercard. Jag har aldrig känt att jag har varit fast i en position där jag inte känt mig utmanad”

Laurens De Baere har arbetat på Entercard sedan 2014 och har haft fyra olika positioner inom företaget. Idag är han Head of New Account Management Cards och Visa Business Card på Credit Risk. Laurens kommer från början ifrån Belgien men är idag baserad i Oslo. Han började på Entercard via Barclays Graduate Program i London som flyttade honom till Stockholm där han jobbade som analytiker. Han gjorde sedan en jobbrotation tillbaks till London innan han fick en fast anställning på Entercard i Oslo.

”Den bästa med att arbeta på kreditavdelningen är att vi arbetar med kärnverksamheten, kreditupplysningar. Det är här det händer, det är vi som tar beslut om hur verksamheten ska utveckla sig baserat på analyser, och det är ett väldigt inspirerande.”

För Laurens är mångfalden och arbetsmiljö några av de saker som han uppskattar med Entercard. Han värderar högt att få arbeta i ett företag som anställer folk från hela världen, samt att Entercard är ett mellanstort företag (med 450 anställda) som gör att man kan få en bra känsla av hela verksamheten.

”Vi har en kultur av data-drivna beslut inom Entercard, och vi har därför ett gäng riktigt skarpa analytiker som ger mig möjligheten att lära mig från mina kollegor varje dag”

 

”Jag värderar verkligen mina kollegor, kulturen och entusiasmen i företaget”

Kit har arbetat på Entercard sedan november 2008. Hon började på Kundservice och gick över till avdelningen Application Handling för två år sedan. Kit har tidigare arbetat i restaurangbranschen och visste inte så mycket om finansbranschen eller Entercard vid ansökningstillfället. Men hon var verkligen redo för ett karriärskifte och nya möjligheter, och blev inte besviken. Från början var det meningen att hon bara skulle jobba i 14 dagar, men efter första perioden blev Kit erbjuden en fast tjänst.

”Jag värderar verkligen mina kollegor, kulturen och entusiasmen i företaget, men också möjligheterna att arbeta med andra länder och avdelningar”

Kit trivs med att arbeta som Application Handler och är engagerad i sitt jobb med att erbjuda våra kunder skräddarsydda lösningar som passar kunden och deras privatekonomi.

 

”Jag uppskattar verkligen att Entercard har en kultur som främjar utveckling. När nya positioner läggs ut fylls dem ofta internt, det visar att det finns stora möjligheter för mig att klättra och testa nya saker inom Entercard ”

Tim började arbeta på Entercard i februari 2018 som konsult på Customer Service. Efter tre år kände Tim att det var dags att gå vidare och pröva på något nytt. Han såg en internannons på IT och fick jobbet som Service Desk Specialist.

”Jag uppskattar verkligen att Entercard har en kultur som främjar utveckling. När nya positioner läggs ut fylls dem ofta på internt, det visar att det finns stora möjligheter för mig att klättra och testa nya saker. Det skapar en arbetskultur där anställda kan ta med sig värdefull erfarenhet från en position till en annan, och det skapar en bredare förståelse för hela företaget.”

Som Service Desk Specialist har Tim möjlighet att närvara och förstå samtliga delar av företaget, då Service Desk är den första att kontakta vid tekniska problem. Man får möjlighet att tackla stor variation av IT-problem, samt träffa medarbetare från hela företaget.

”Jag gillar att ha möjligheten att lära känna företaget bättre, men också folket som jobbar här. Mest av allt gillar jag att vi har kul och att vi stöttar varandra i vårt team.”

 

”Jag älskar människor. De är bäst! Att få andra att växa får mig att växa också. De lär mig så mycket”

I 2012 arbetade Tamara som lärare inom historia och religion, men kände att hon ville göra något nytt. En vän tipsade henne om att söka en tjänst på Entercards Collections avdelning och sedan dess har hon varit en viktig del av teamet. Med Tamaras naturliga driv och engagemang har resan gått från att vara Collections agent till att 2019 bli Department Manager med regionalt ansvar, en resa som gick via roller som koordinator och team leader. När teamet flyttades in under Credit Risk hjälpte det Tamara att växa och att se på jobbet de utförde med andra ögon. Det blev också roligare då Collection blev inkluderade i framställandet av strategier.

”Även om jag känner att jag är en ’people person’ så har jag lärt mig att det går att utveckla den biten också. Eftersom jag är latinamerikan i grunden har jag fått lära mig att hantera kulturella skillnader genom egna erfarenheter. Detta har varit viktiga lärdomar för mig, därför tror jag att feedback är så otroligt viktig.”

Tamara drivs av sitt team, det märks att hon brinner för människor, ledarskap och att få andra att växa. Det viktigaste för henne är att teamet har det stöd och de verktyg de behöver för att kunna hjälpa kunderna. Collections teamet möter kunder som har hamnat i svåra situationer och deras uppgift är att hitta en lösning som passar för kunden. Sedan Tamara började har teamets verktyg utvecklas, men för henne är det viktigt att ha en utvecklande kultur som är präglad av öppenhet och feedback.

 

”Entercard är kända för den fantastiska kulturen. Vi är sociala, kompetenta, toleranta och arbetar i ett högt tempo, men vi glömmer inte bort att ha roligt medan vi arbetar”

Jonas har arbetat på Entercard sedan 2006. Under dessa år har han haft sju olika befattningar och varit med på företagets tillväxtresa från färre än 200 anställda till över 450.

”Kulturen har förändrats mycket sedan jag började 2006. Då hade Entercard runt 200 anställda och organisationen var mer entreprenör vilket speglades i tillvägagångssättet att göra affärer på. Idag har vi över 450 anställda i Skandinavien, men vi har fortfarande korta beslutsvägar.”

Jonas började arbeta på Entercard efter en avslutad magisterexamen i International Business Management från EAE i Barcelona och ekonomi från BI Norwegian Business School. Han sökte jobb som var relevanta för hans avhandling om hur databaser kan bidra till ökad kundlojalitet. På Entercard hittade han rollen han letade efter och fick rollen som Marketing Consultant.

”Entercard är kända för den fantastiska kulturen. Vi är sociala, kompetenta, toleranta och arbetar i ett högt tempo, men vi glömmer inte bort att ha roligt medan vi arbetar. Våra anställda kommer från över 40 nationaliteter vilket berikar företagskulturen och gör den mer dynamisk. Det ger oss även ett bredare perspektiv på alla nivåer.”

Fram till 2019 hade Jonas haft sex olika roller i koncernen. I oktober 2019 tog han över rollen som Head of re:member Cards Sales.

Mycket har förändrats inom marknadsföringsområdet sedan 2006. Även om grundprinciperna är detsamma, har data och digitala verktyg revolutionerat området. Den kompetens som krävs för att lyckas och den kanalmix som finns för att nå kunder är idag väldigt annorlunda mot vad den var för 15 år sedan.

”Jag skulle säga att Entercard är mer dynamiska än andra företag. Vi utvecklas snabbt mot att vara en pålitlig aktör i en allt mer digital framtid. Jag är övertygad om att vi ligger i framkant inom digital marknadsföring. Vi ger utrymme för experimentering och vi är snabba på att ta till oss ny teknik för att fortsätta så.

 

”Jag har alltid känt att det har funnits givande utvecklingsområden inom Entercard. Jag är exakt där jag vill vara idag och jag är så tacksam att jag har fått chansen att utveckla mig inom företaget”

Pegah har arbetat på Entercard sedan 2010. Genom åren har Pegah haft flera olika tjänster, varav hennes första jobb var med nya ansökande och följa kreditutvärderingar. Efter ett par år blev Pegah intresserad av försäljning och marknadsföring och bytte därför tjänst till Marknadsassistent i New Customer Marketing-avdelningen.

”Genom åren har jag haft fantastiska kollegor som har varit otroligt generösa i sitt sätt att dela med sig av kunskap, varit stöttande och inspirerande ledare”.

Pegah började på Entercard efter universitet där hon tog en Magister i Bioteknik på Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) samt ett år på konstskola. Hon ansökte om ett extrajobb på Entercard, men blev kvar och stannat i över 11 år. Idag arbetar Pegah som Senior Strategic Data Analyst. Hennes jobb är att samla in och presentera olika typer av macro, och intern data till Företagsledningen, stötta initiativ inom funktionen/avdelningen samt bidra med strategisk och organisatorisk utveckling.