Nytt phishingförsök – låt dig inte luras

Ett falskt epostmeddelande har skickats ut till privatpersoner i EnterCards namn. Meddelandet uppmanar mottagaren att klicka på en länk för att undvika att deras kreditkort blir spärrade. Epostmeddelandet är ett bedrägeriförsök och EnterCard är inte avsändare. Vi uppmanar alla som har mottagit epostmeddelandet att inte klicka på länken. Det falska epostmeddelandet har skickats till både EnterCards kunder och privatpersoner som inte är kunder hos oss. Om du mottar e-postmeddelanden av den här sorten ber vi dig radera dem direkt.

E-postmeddelandet ser ut så här:

Lämna inte ut personlig information

En tumregel är att EnterCard aldrig ber dig, via e-post eller andra sociala medier, att lämna ut dina koder, personnummer eller kredit – och bankkortsnummer. Om du får ett sådant mejl, bör du vara extra försiktig. Det kan vara en bedragare som försöker lura till sig personlig information.

Så vet du att det är ett falskt e-postmeddelande:

• Om avsändaradressen och/eller domännamnet inte tillhör EnterCard
• Om du ombeds att lämna ut dina kortuppgifter för att ditt köp ska kunna genomföras eller för att kortet inte ska spärras

Om du misstänker att du fått ett falskt e-postmeddelande:

• Svara aldrig
• Klicka inte på länkar i mejlet
• Ta kontakt med kundservice@entercard.com om du får ett sådant mejl. Om du redan har uppgett dina kortuppgifter eller annan personlig information, kontakta spärrservice på tfn. 08-737 14 00 (Swedbank/Sparbanksprodukterna) eller 0771 24 15 00 (övriga produkter)