Betalningsproblem

Under våra varumärken ENTERCARD och re:member erbjuder vi olika produkter och tjänster relaterade till betalkort och kreditgivning. Vi vill underlätta för våra kunder så att de kan hantera sina lån och krediter på bästa möjliga sätt, . Om oförutsedda situationer ändå uppstår bör du kontakta vår kundservice omgående för att förhindra att situationen förvärras. Det blir oftast dyrare ju längre man väntar med att hitta en lösning på problemet.

Vi hjälper dig

Vår Kundservice finns till för att hjälpa människor som av olika skäl har fått sin betalningsförmåga nedsatt efter att en kredit har beviljats. Om kunden hamnar i betalningssvårigheter kan vi i enskilda fall hjälpa kunden att komma ur situationen genom att lägga upp en avbetalningsplan.

Du kan alltid kontakta vår Kundservice på telefon: 08 737 12 10 eller via e-post, om du får betalningsproblem eller har frågor om våra produkter och tjänster.

Undvik betalningsanmärkning

Kunder som inte betalar sina skulder i tid får först en betalningspåminnelse och därefter en varning. Om skulden inte betalas i tid, blir det ärende hos inkassoföretaget. Om man inte klarar av att betala skulden innan den hamnat hos inkasso riskerar man att få en betalningsanmärkning, som gör det svårt att ansöka om nya lån, krediter eller mobilabonnemang. Det är dock viktigt att understryka, att även om en faktura har blivit föremål för inkasso, har man fortfarande tid att rätta till problemet innan en betalningsanmärkning är ett faktum.