EnterCard lanserar förmånsprogrammet re:member reward i Sverige

"Vi vill erbjuda våra kunder tjänster som är enkla att använda och som ger dem mervärde. Därför är re:member reward-programmet perfekt. re:member reward ger våra kunder tillgång till många spännande nätbutiker, och vi hoppas att det kommer att mottas väl och användas flitigt av våra kunder", säger Freddy Syversen, CEO i EnterCard Group som ger ut re:memberkortet.

Kreditkortets ersättare – en klocka eller ett chip i armen?

Sverige är världens mest digitaliserade samhälle vad gäller betalningar. Inom tre år räknar Svensk Handel med att 90 procent av alla transaktioner i Sverige sker digitalt.

Ny lagstiftning ger dig makten över din personliga data

I maj nästa år kommer den allmänna dataskyddsförordningen GDPR att ersätta den nuvarande personuppgiftslagen. GDPR omfattar alla företag som hanterar personuppgifter och har varit en av årets största snackisar inom IT-världen. Att bryta mot förordningen kan ge mycket höga böter, upp till fyra procent av den totala omsättningen.

Ska du ut och resa i sommar? Här är våra 10 bästa tips inför semestern

Sommaren är här och vi på EnterCard vill dela med oss av våra personliga tips inför semestern. Vi frågade våra medarbetare om deras bästa tips när det gäller betalningar och kreditkortsanvändande under semestern. Här kan du läsa våra 10 bästa tips:

Kontaktlös betalning – hur fungerar det och är det säkert?

Antalet kontaktlösa terminaler har expanderat kraftigt sedan årsskiftet – från ca 7% till 14% på bara några månader. Med ökade antal kontaktlösa kort och terminaler runt om i världen, undrar säkert många hur betalningen fungerar, och hur säker den faktiskt är.

Nye regler öppnar marknaden för betalningar

Den skandinaviska marknaden för betalningslösningar befinner sig just nu i kraftig förändring. Två stora regeluppdateringar kommer att ge möjligheter för befintliga och nya aktörer. Förändringarna medför nya möjligheter för EnterCard att leva upp till bolagets ledord beträffande innovativt arbete - att vara där kunden är.