Reklamationer

De flesta kortköp är korrekta, men det kan finnas transaktioner på din faktura som inte är det. Antingen har du själv inte gjort köpet eller så kan det vara på grund av att ett fel har inträffat eller du inte får beställd vara. Välj ett av följande sätt för att reklamera:

Reklamation via Mina Sidor (Bank ID)

Reklamation via blankett

Observera:

  • Känner du till transaktionen? Försök alltid att lösa problemet direkt med säljföretaget först, spara kvitton, orderbekräftelser samt korrespondens du haft med säljföretaget.
  • Har du inte gjort köpet? Spärra kortet omgående via spärrservice.
    Swedbank och Sparbankernas Betal- och Kreditkort: 08-411 10 11
    Övriga Betal- och Kreditkort: 0771- 24 15 00
  • Om du har ett Visa Business Card vänligen gå in på www.swedbank.se/vbc för mer information om hur du gör en reklamation.
  • Handla snabbt – skicka in din reklamation så snart som möjligt.

Behandling av reklamation

Under behandlingen av din reklamation kommer vi att återbetala det belopp du reklamerar. Om det skulle framkomma ny fakta i ärendet så förbehåller EnterCard oss rätten att återdebitera.

Eller inscannad via e-post till:
kortreklamationer@entercard.se