Spärra kort

Om du förlorar ditt kort ska du spärra det omedelbart. Ring det aktuella numret i listan nedan. Linjen är öppen dygnet runt och alla telefonnumren gäller oavsett om du befinner dig i Sverige eller utomlands.

  • Swedbank och Sparbankerna 08-411 10 11 (från utlandet +46 8 411 10 11)
  • re:member, MoreGolf och LO-Mervärde 0771-24 15 00 (från utlandet +46 771 24 15 00)
  • Coop Mastercard 08-400 003 02 (från utlandet + 46 8 400 003 02)

Driftstatus

20. Mar 2019

Lång telefonkö till Kundservice

Vi har för tillfället tekniska problem vilket påverkar kapaciteten för vår samtalskö till Kundservice. Vi arbetar med att lösa problemen och beklagar om det orsakar problem för dig.

Kundservice

Du finner svar på det mesta i vår internetbank och i våra appar. Om du vill tala med vår kundtjänst kan du kontakta oss på angivet telefonnummer eller e-postadress här nedanför. Vår kundservice har öppet 09:00-18:00 (helgfria dagar).

Avvikande öppettider
Om Trettondagsafton, Skärtorsdag, Valborgsmässoafton, dag före Kristi himmelsfärdsdag eller dag före Alla helgons dag infaller en vardag stänger Kundservice kl. 15.00.

Steg för steg

Här hittar du länkar till steg för steg

Reklamationer

Reklamation

De flesta kortköp är korrekta, men det kan finnas transaktioner på din faktura som inte är det. Antingen har du själv inte gjort köpet eller så kan det vara på grund av att ett fel har inträffat eller du inte får beställd vara. Välj ett av följande sätt för att reklamera:

Reklamation via Mina Sidor (bank ID)

Reklamation via blankett

 

Observera:

  • Känner du till transaktionen? Försök alltid att lösa problemet direkt med säljföretaget först, spara kvitton, orderbekräftelser samt korrespondens du haft med säljföretaget.
  • Om du inte känner till transaktionen är det viktigt att du spärrar kortet så snart som möjligt på telefon 0771- 24 15 00
  • Handla snabbt – skicka in din reklamation så snart som möjligt.

 

Behandling av reklamation

Under behandlingen av din reklamation kommer vi att återbetala det belopp du reklamerar. Om det skulle framkomma ny fakta i ärendet så förbehåller EnterCard oss rätten att återdebitera.

Eller inscannad via e-post till:
kortreklamationer@entercard.se

 

Kontakt

Stockholm
EnterCard Group AB

Besöksadress:
Klarabergsgatan 60, 111 21 Stockholm, Sverige

EnterCards växelnummer

08 737 14 00 (från utlandet+46 8 737 14 00)

Presskontakt

Melita Ringvold
+47 95 12 19 83