Spärra kort

Om du förlorar ditt kort ska du spärra det omedelbart. Ring det aktuella numret i listan nedan. Linjen är öppen dygnet runt och alla telefonnumren gäller oavsett om du befinner dig i Sverige eller utomlands.

  • Swedbank och Sparbankerna 08 411 10 11 (från utlandet +46 8 411 10 11)
  • British Airways, re:member, MoreGolf och LO-Mervärde 0771-24 15 00 (från utlandet +46 771 24 15 00)

Driftstatus

19. Jan 2019

Alla våra system fungerar normalt.

Om du skulle uppleva problem med någon av våra produkter eller tjänster, vänligen kontakta kundtjänst.

Kundservice

Du finner svar på det mesta i vår internetbank och i våra appar. Om du vill tala med vår kundtjänst kan du kontakta oss på angivet telefonnummer eller e-postadress här nedanför. Vår kundservice har öppet 09:00-18:00 (helgfria dagar).

Avvikande öppettider
Om Trettondagsafton, Skärtorsdag, Valborgsmässoafton, dag före Kristi himmelsfärdsdag eller dag före Alla helgons dag infaller en vardag stänger Kundservice kl. 15.00.

  • re:member 0771-15 00 15
    Skicka e-post via Mina sidor
  • Betal - och kreditkort MasterCard 0771-48 00 40
  • Betal - och kreditkort Visa 0771-48 00 40
  • Swedbank American Express 0771-48 00 40
  • Classic MasterCard 0771-48 00 30
  • British Airways Visa 0771-48 00 50
    Skicka e-post via Mina sidor
  • MoreGolf MasterCard 0771-36 36 36
    Skicka e-post via Mina sidor
  • LO Mervärde 0771-94 94 00
    Skicka e-post via Mina sidor
  • Visa Business Card 08-737 12 00
  • Visa Infinite 0771-41 00 14
  • PRO 0771-94 94 00
  • Betal - och kreditkort MasterCard Platinum 0771-420010
  • Betal - och kreditkort MasterCard Guld 0771-288000

Steg för steg

Här hittar du länkar till steg för steg

Reklamationer

Reklamation

De flesta kortköp är korrekta, men det kan finnas transaktioner på din faktura som inte är det. Antingen har du själv inte gjort köpet eller så kan det vara på grund av att ett fel har inträffat eller du inte får beställd vara. Välj ett av följande sätt för att reklamera:

Reklamation via Mina Sidor (bank ID)

Reklamation via blankett

 

Observera:

  • Känner du till transaktionen? Försök alltid att lösa problemet direkt med säljföretaget först, spara kvitton, orderbekräftelser samt korrespondens du haft med säljföretaget.
  • Om du inte känner till transaktionen är det viktigt att du spärrar kortet så snart som möjligt på telefon 0771- 24 15 00
  • Handla snabbt – skicka in din reklamation så snart som möjligt.

 

Behandling av reklamation

Under behandlingen av din reklamation kommer vi att återbetala det belopp du reklamerar. Om det skulle framkomma ny fakta i ärendet så förbehåller EnterCard oss rätten att återdebitera.

Eller inscannad via e-post till:
kortreklamationer@entercard.se

 

Kontakt

Stockholm
EnterCard Group AB

Besöksadress:
Klarabergsgatan 60, 111 21 Stockholm, Sverige

EnterCards växelnummer

08 737 14 00 (från utlandet+46 8 737 14 00)

Presskontakt

Melita Ringvold
+47 95 12 19 83