Vanliga frågor och svar

  • Jag har flyttat, behöver jag uppge min nya adress till Entercard?

    Vi uppdaterar våra adressuppgifter en gång i veckan. Det innebär att du inte behöver kontakta oss efter att du adressändrat genom Skatteverket.

    Observera att detta inte gäller för Visa Business Card, vänligen kontakta kundtjänst 08-737 12 00 för adressändring gällande denna produkt.

  • Jag kommer att jobba/studera på annan ort, behöver jag uppge min tillfälliga adress till Entercard?

    Du kan skicka en skriftlig adressändring per brev eller fax där du anger att din adressändring är temporär. Om du tillfälligt har bytt adress och inte tänker göra någon adressändring kan du välja alternativet e-faktura för att du säkert ska få din faktura varje månad.

  • Jag har fått avslag på min ansökan om kreditkort, vad beror det på?

    Det kan bland annat bero på att du har en betalningsanmärkning eller för låg inkomst. Vi gör alltid en samlad kreditbedömning för att säkerställa att du har förmåga att betala tillbaka din kredit.

    För information når du oss på: 0771-45 00 20 (kort) och 0771-45 00 10 (lån)

  • Hur lång tid tar det innan jag får kort och PIN-Kod?

    Kortet skickas till dig inom 3-6 vardagar. Beroende på vart du bor i landet så kan tiden påverkas av din lokala postgång. Din PIN-kod kommer med posten några dagar efter att du har fått kortet. Om ditt kort skickas till ett postombud får du ett SMS när kortet skickas från vår kortleverantör.

  • Vad är BankID?

    BankID är en elektronisk legitimation som du använder på Internet och som motsvarar ditt ID-kort eller körkort. Med BankID kan du logga in på internetbanken/Mina sidor. Där hittar du all information om ditt kort. Du kan bland annat se dina transaktioner, saldo och utnyttjad kredit. Läs mer på www.bankid.com

  • Hur skaffar jag BankID?

    Du behöver vända dig till din privata bank för att ladda ner BankID till din dator. Mobilt BankID är en ”app” för mobiltelefoner och surfplattor. För att kunna använda mobilt BankID behöver du dels installera BankID säkerhetsapp och dels hämta ett mobilt BankID. Detta gör du hos din internetbank. Med ett mobilt BankID kan man legitimera sig och göra elektroniska underskrifter och innehåller uppgifter som ditt namn och personnummer. Du väljer själv ditt lösenord eller din pinkod.