Reklamationer

De flesta kortköp är korrekta, men det kan finnas transaktioner på din faktura som inte är det. Antingen har du själv inte gjort köpet eller så kan det vara på grund av att ett fel har inträffat eller du inte får beställd vara. Välj ett av följande sätt för att reklamera:

Reklamation via Mina Sidor (bank ID)

Reklamation via blankett

Observera:

  • Känner du till transaktionen? Försök alltid att lösa problemet direkt med säljföretaget först, spara kvitton, orderbekräftelser samt korrespondens du haft med säljföretaget.
  • Har du inte gjort köpet? Spärra kortet omgående via spärrservice.
    Swedbank och Sparbankernas Betal- och Kreditkort: 08-411 10 11
    Övriga Betal- och Kreditkort: 0771- 24 15 00
  • Handla snabbt – skicka in din reklamation så snart som möjligt.

 

Behandling av reklamation

Under behandlingen av din reklamation kommer vi att återbetala det belopp du reklamerar. Om det skulle framkomma ny fakta i ärendet så förbehåller EnterCard oss rätten att återdebitera.

 

Vad är tidsgränsen för att göra en reklamation?

Det är viktigt att du agerar så snart som möjligt efter att du upptäckt felet.

Ersättning föresätter att kortinnehavaren reklamerar i tid, utan onödigt dröjsmål vilket är 2-13 månader beroende på anledning av reklamation.


Hur gör jag en reklamation vid ett behörigt köp?

Du måste alltid kontakta säljföretaget innan en reklamation för att de ska få möjlighet att åtgärda felet.

Oftast går det fortare att få hjälp av säljföretaget men det är även ett krav för att vi ska ha möjlighet att hjälpa till med en reklamation om det inte löser sig. Var noga med att spara all korrespondens med företaget då det behövs om vi ska kunna hjälpa dig..

Om du inte kan lösa problemet med säljaren kan du påbörja en reklamation


Hur gör jag när en transaktion återkommer varje månad?

Om du blir debiterad med samma belopp från samma företag varje månad är det förmodligen en prenumeration. Oftast tillkommer detta efter att man har fått ett erbjudande om en billig produkt, tävling eller undersökning. Det är viktigt att du alltid läser de villkor som du accepterar vid beställningen. Vill du avsluta prenumerationen måste du kontakta säljföretaget för att göra det. Kontaktuppgifter finns ofta i första bekräftelsemailet eller online.

Om företaget fortsätter att debitera dig efter din uppsägning så kan vi hjälpa dig med en reklamation. Glöm ej att skicka med underlag/e-post som visar din uppsägning samt datum då detta gjordes.