Frågor och svar

  • Information kopplat till coronaviruset från Entercard

    Coronaviruset har satt oss alla i en ny situation. Vi vill försäkra våra kunder, samarbetspartners och leverantörer om att vi har en robust plan för att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge god service till våra kunder, samt ta socialt ansvar under denna pandemi.

    Vi kommer att göra vårt yttersta för att besvara frågor från våra kunder och se till att de kan fortsätta använda våra produkter. Vi är i normal drift men alla externa möten kommer att genomföras via Skype, telefon eller andra digitala kanaler.

    För länkar till myndigheternas information om coronaviruset, t.ex. info om du har blivit sjuk och inte kan arbeta, blivit permitterad med mera.

  • Jag har köpt en resa eller en biljett till ett evenemang med mitt betal- och kreditkort från Entercard. Vad gäller nu?

    Avbokning och ombokning

    Varje rese- och evenemangsarrangör har egna villkor för om- och avbokning. Många arrangörer har nu förlängt öppet köp eller erbjuder ombokning utöver sina standardvillkor. Det är viktigt att du själv tar reda på vad som gäller för din bokning, till exempel hur nära avresan du kan om- eller avboka och om det kostar något. Vänd dig till arrangören vid frågor om ombokning eller avbokning.

    Hallå Konsument hittar du information om dina rättigheter som konsument vad gäller för bland annat paketresor, flyg, hotell, evenemang och biljetter.

    Din kompletterande kortförsäkring

    Avbeställningsskyddet i kompletterande reseförsäkring omfattar enbart avbokning på grund av akut sjukdom, olycksfall eller dödsfall som drabbat den försäkrade eller nära anhörig. Annat hinder från att resa, som till exempel en avrådan från UD att företa resor till resmål som drabbats av coronaviruset eller inreseförbud, omfattas inte av försäkringen.

    För fullständiga försäkringsvillkor, se produktsidan:

    Betal– och kreditkort Mastercard

    Betal- och kreditkort Mastercard Guld

    Betal- och kreditkort Mastercard Platinum

    Coop

    MoreGolf

    PRO

    LO Mervärde

    re:member

    Om du har ”Evenemangsskydd” i din kortförsäkring omfattar enbart avbokning på grund av sjukdom, olycksfall eller dödsfall som drabbat den försäkrade eller nära anhörig.

    För fullständiga försäkringsvillkor, se produktsidan:

    PRO

    LO Mervärde

    re:member More

    re:member Black

    re:member flex (om du valt att teckna vårat trygghetspaket)

    ERV är Entercards försäkringsleverantör. Du kan läsa mer om vad som gäller för kompletterande kortförsäkringar på ERV’s webbsidor.

    Effekterna av coronaviruset gör att vi just nu befinner oss i en ovanlig situation och vi hoppas på din förståelse för att det periodvis kan vara långa väntetider.

  • Jag behöver komma i kontakt med kundservice, hur går jag tillväga?

    Kundservice har öppet 9-18 helgfria vardagar. Du når oss på respektive telefonnummer i nedan lista. Många ärenden kan du själv utföra i appen eller via Mina Sidor.

    RE:MEMBER
    0771-15 00 15

    COOP MASTERCARD
    0771-17 17 17

    BETAL – OCH KREDITKORT MASTERCARD
    0771-48 00 40

    BETAL – OCH KREDITKORT MASTERCARD GULD
    0771-288000

    BETAL – OCH KREDITKORT MASTERCARD PLATINUM
    0771-420010

    BETAL – OCH KREDITKORT VISA
    0771-48 00 40

    LO MERVÄRDE MASTERCARD
    0771-94 94 00

    LO MERVÄRDE MEDLEMSLÅNET
    0771-95 95 01

    PRO
    0771-94 94 00

    MOREGOLF MASTERCARD
    0771-36 36 36

    VISA BUSINESS CARD
    08-737 12 00

  • Jag har inte appen, hur går jag tillväga för att få den?

    Genom att följa dessa enkla steg kommer du att kunna enkelt installera våra appar på din mobil:

    1. Gå till App Store eller Google Play och ladda ner appen för din produkt. Sök på din produkt:

    • re:member
    • LO Mervärde
    • PRO Mervärde
    • MoreGolf
    • Coop Mastercard

    2. Logga in med mobilt BankID

  • Jag har inte Mobilt BankID, hur går jag tillväga?

    Kontakta din bank för att ladda ner Mobilt BankID

  • Jag kan inte betala min faktura, hur går jag tillväga?

    Om du hamnar i en situation där du förlorar hela eller delar av din inkomst vill vi hjälpa dig att hitta lösningar för din betalning. Kontakta då vår kundservice på 08-7371210 (måndag – torsdag 09:00 – 20:00, fredag 09:00 – 17:00).

  • Har du fått en resa eller upplevelse avbokad på grund av coronaviruset?

    Du som fått din flygresa, paketresa, evenemang eller liknande inställd ska i första hand kontakta säljföretaget om du vill begära dina pengar tillbaka. För att Entercard ska ha möjlighet att bedöma om du har rätt till ersättning behöver du ha ett svar om nekad ersättning från säljföretaget. Spara även all kommunikation du har haft med säljföretaget. Tänk på att dessa säljföretag har hög belastning för tillfället och att det därmed kan ta längre tid än vanligt för dem att återkomma i ditt ärende.

    Du hittar mer information om återbetalning på vår reklamationssida.